hjälp!

jag hatar mina ögonfransar, det spelar ingen roll vilken sorts mascara jag använder, dom blir endå raka. visst lite böjda blir dom, men inte som jag vill.
därför behöver jag eran hjälp, om ni kan rekommendera nån riktig bra mascara eller nå annat tips man kan göra för att dom riktigt långa och böjda?
ögonfransböjjare funkar inte för mig, efter ca 1 min så blir dom lika raka igen.
det är samma sak när jag lockar mitt hår, det blir lika rak igen efter några minuter bara. jag tror att det är nånting med asiat hår, drygt som fan.


Kommentarer
Postat av: Tanja

jag skulle föreslå elektronisk ögonböjare som går att köpa för en billig peng :)!

2010-06-04 @ 16:44:35
Postat av: M I M I

fiberwig är ju från asien, så läre vara mer anpassat för asiatiska fransar. och den är skitbra!

telescopic mascara också asbra

lancome hypnose

dior diorshow :)

2010-06-04 @ 16:47:37
URL: http://mmmimi.blogg.se/
Postat av: M I M I

nej har inte problem med mina fransar, jag böjer dom inte, bara om jag ska på fest eller nåt, hihi.

men dom mascarorna är asbra. och tycker som hon tanja där uppe, köp en sån elektronisk fransböjare. den blir varm och fransarna blir böjda lättare och löngre :P

2010-06-04 @ 17:01:29
URL: http://mmmimi.blogg.se/
Postat av: Plutten

Klaga inte på ditt hår! Det är underbart ju!:)



Mascara freak är bara mitt förnamn;) Jag har testat huuuur många som helst! För att kunna FORMA fransarna som man vill är det smart att se till att fransarna är varma, helst nyduschade eller att man tvättar ansiktet, precis innan man böjer dom. Dom är liksom mjukare då. Sen ska du använda en HÅRD PLASTBORSTE till din mascara. Just nu använder jag Nivea nanodefinition. En enkel mascara med hård plastborste. Annars har du Diorshow Iconic som är en bra mascara, den kan man lägga lager på lager på lager. Tjocka fransar kan ge intrycket till att dom är längre och mer böjda :)



Kramisaaaar!

2010-06-04 @ 17:40:05
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: Johanna <3

Fiberwig är riktigt bra! Diorshow är det också, de båda är lite dyra, cirka 250:- kronor, men ett annat supertips är telescopic mascara från loréal! Älskar den! Behöver inte använda ögonfransböjare när jag har den mascaran. Den i guld-färg ger tjockare fransar och den i silver tunnare och mer förlängda!



Hoppas att du hittar någon som passar! Kramar!

2010-06-04 @ 22:57:44
URL: http://looovelife.blogg.se/
Postat av: Anna

Men om hon säger att hennes hår blir platt efter en locktång som är varm kommer väl inte en elektronisk fransböjare funka. gå in och prata med någon kunnig makeup artist , på kicks eller makeup store. dom kaneke kan hjälpa dig!

2010-06-05 @ 11:19:07
URL: http://annamukka.blogg.se/
Postat av: annica

ååh har samma problem, mina blir också sprikraka på direkten och samma med håret även fast jag inte är asiat, haha kanske gäller om man är norsk med :p



Men nånting jag gör är att jag böjer fransarna (även fast de blir raka sen igen) sen tar jag på ett lager av Colossal volume sen tar Telescopic carbon black och typ "formar" fransarna, är mycket lättare med den borsten. Så gör syrran också hon får assnygga fransar men mina blir endå raka men de blir böjda ett litet tag iaf. :p

2010-06-06 @ 01:52:34
URL: http://yamaica.blogg.se/
Postat av: Elina

en mascara som jag tycker är jättebra är VOLUM' EXPRESS LIFT-UP :) från MAYBELLINE =) kram

2010-06-06 @ 23:29:41
URL: http://weelcometomylife.blogg.se/
Postat av: Anonym

niveas blåa mascara är vattenfast och jag lovar att den håller i 24 timmar bara man böjjer dom innan som man vill ha dom :) jag har testat flera stycken andra tex niveas rosa men den funkar inte lika bra så det är nå speciellt med den blå :D

2010-06-16 @ 18:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback